Her sezon birçok farklı dönemi ve mekanı ziyaret eden modanın kış sezonundaki duraklarından biri vahşi doğaydı. Modanın doğayla birlikteliğinin kanıtı kürkler oldu.
İlkçağlarda yaşamış olan atalarımız ısınmak için kullanırlardı kürkü. Vahşi doğanın zorlu koşullarında hayatta kalmak için hayvanların postlarına ihtiyaçları vardı. Orta Çağ’a gelindiğinde kürk, bir sosyal statü göstergesi haline geldi. Aristokrat kadınların elbiselerini süsleyen kürk çeşitleri, onların toplumsal hiyerarşinin hangi basamağında durduklarını gösterirdi. Ayrıca, krallar, imparatorlar ve diktatörler de üzerlerine kürk giyerek güçlerini görünür kılarlardı.
Prestij timsali kürk, bu sezon birçok moda tasarımcısının koleksiyonunu süsledi. İsmi gösteriş ve şaşaa kelimeleriyle eş anlamlı hale gelen İtalyan tasarımcı Roberto Cavalli’nin koleksiyonunda saten elbiselerin tamamlayıcısı kürkler oldu. Jean Paul Gaultier’nin kilt desenli mantolarının vaşak detaylar süsledi. Pucci, Marni ve Lanvin defilelerinde kürkün en yeni yorumu kürk yelekler çıktı karşımıza.
İlkçağlarda yaşamış olan atalarımız ısınmak için kullanırlardı kürkü. Vahşi doğanın zorlu koşullarında hayatta kalmak için hayvanların postlarına ihtiyaçları vardı. Orta Çağ’a gelindiğinde kürk, bir sosyal statü göstergesi haline geldi. Aristokrat kadınların elbiselerini süsleyen kürk çeşitleri, onların toplumsal hiyerarşinin hangi basamağında durduklarını gösterirdi. Ayrıca, krallar, imparatorlar ve diktatörler de üzerlerine kürk giyerek güçlerini görünür kılarlardı.
Prestij timsali kürk, bu sezon birçok moda tasarımcısının koleksiyonunu süsledi. İsmi gösteriş ve şaşaa kelimeleriyle eş anlamlı hale gelen İtalyan tasarımcı Roberto Cavalli’nin koleksiyonunda saten elbiselerin tamamlayıcısı kürkler oldu. Jean Paul Gaultier’nin kilt desenli mantolarının vaşak detaylar süsledi. Pucci, Marni ve Lanvin defilelerinde kürkün en yeni yorumu kürk yelekler çıktı karşımıza.
All 08
No comments:
Post a Comment