26/07/2013

Edebiyatın Marlene Dietrich'i

Margarita befriended Violeta 
the one was blind, the other mad, 
the blind girl knew what the mad girl was saying
and ended up seeing what no one else saw...
Clarice Lispector








  Fotoğraflar: Tamer Tur

Lizbon'da bulunan Gulbenkian Müzesi'nde gezdim Clarica Lispector sergisini. Yazarın, 19 yaşındayken kaleme aldığı Near to the Wild Heart romanını üç yıl önce okumuştum. Şimdi Leyla Erbil'in Tuhaf Bir Kadın romanına dalmışken bir kez daha karıştırdım Near to the Wild Heart'ı. Her iki yazarın da kadınların iç dünyasını nasıl katmer katmer soyup kelimelerle harmanladığını görüyorum. 
Brezilya yazınının önemli figürlerinden olan Lispector'ın güzelliğinden ötürü edebiyatın Marlene Dietrich'i olarak adlandırıldığını da gezdiğim sergide öğrendim.

No comments:

Post a Comment