07/02/2010

Dikiş kutusu sanatı


Multi disipliner arkadaşım, (sanatçı, editör, şair adayı, durmaksızın yeni fikirler üreticisi) Gözde İlkin'in 'Lütfen Pisti Boşaltınız!' isimli ilk kişisel sergisinin açılışına davet etmişti de gidememiştim. Şimdi'deki baldan tatlı sohbeti yarıda kesememiştim. Fashion Week tantanasının başladığı gün kendime vakit yaratıp koştum artSümer'e. Bu galerinin sterillikten uzak ve ham atmosferine bayılıyorum. Zaten daha önce Damla Tokcan Faro sergisini gezmeye gittiğimde tavanı bana ilham vermiş ve bu blogun sayfalarında da konu olmuştu.


Gözde İlkin'in sergisini görün çünkü:
✿İlkin'in tuvali, boyası ve fırçası kumaşlardan oluşuyor.
✿Bu kumaşlar, anıları da beraberinde getiriyor. Sanatçının hayatında önemli yeri olan, 2 yıl önce kaybettiği anneannesinin pikeleri, çarşafları, masa örtüleri ve perdeleri sanat eserlerinin ta kendisini oluşturuyor.
✿İsmini, daha çok Anadolu'daki düğünlerde, piyanist şantörün "Gelinle damat geliyor. Lütfen pisti boşaltınız" anonsundan alıyor.
✿İlkin, bugüne kadar Türkiye'nin 13 ayrı şehrinde yaşadığı için diktikleri kişisel gözükse de aslında yurdumun manzaraları.


Sergi, 27 Şubat'a kadar artSümer'de ziyaret edilmeyi bekliyor olacak.

No comments:

Post a Comment