Moda sahnesinin en kışkırtıcı markalarından biri olan Agent Provocateur 1994 yılından bu yana kadınların içlerindeki femme fatale’i uyandırıyor. Zamane femme fatale ajanları, savaşlarda casusluk yapmak yerine yatak odasının ‘sex kitten’ları olmayı tercih ediyorlar.
Modanın çılgın ruhunun temsilcisi Vivienne Westwood ve Sex Pistols’ın eski menajeri Malcolm McLaren’in oğlu Joseph Corré’nin bankacı olmasını beklemezdiniz öyle değil mi? Corré ondan sıra dışı olmasını bekleyenlerin beklentilerini boşa çıkarmayarak 1994 yılında Agent Provocateur markasını yarattı. İç gıcıklayıcı ve fetiş iç çamaşırları ve aksesuarların cenneti Agent Provocateur’un ilk mağazası Londra Soho’da açıldı. Viktoryen dönemi İngiltere’sinde yaşayan kadınların mezarlarında ters dönmesine sebep olacak iç çamaşırları sadece İngiliz kadınlarının değil içlerindeki ‘sex kitten’ı dışarı çıkarmak isteyen tüm kadınların bedenlerini sarmaya başladı.
Joseph Corré ve Serena Rees kuruluşundan bu yana kışkırtıcı ve ses getiren projelerle Agent Provocateur’ü geliştiriyor. Markanın vitrinleri, katalog ve reklamları erkeklerin kafasında “Agent Provocateur iç çamaşırlarına bürünen bir kadının seks hayatı ne renktir acaba?” sorusunun dönüp durmasına sebep oluyor. 2001 yılında Kylie Minogue markanın reklam yüzü olduktan sonra bu yıl da Kate Moss Agent Provocateur’ün kısa film tadındaki reklam filminde erkeklerin kalp atışlarını hızlandırdı. Yönetmenliğini Mark Figgis’in yaptığı ‘The four dreams of Miss X’ adlı filmde rüyalar alemindeki Kate Moss’un Agent Provocateur iç çamaşırlarıyla hülyalara dalan görüntüsü erkeklerin bu çamaşırları giyen tüm kadınların Kate Moss gibi olacağı hayalini kurmasının yegane sebebi oldu. Kadınlar bu iç çamaşırlarıyla Kate Moss olamayacaklarının bilincindeler ama Agent Provocateur’ü seks hayatlarının çilekli sosu olarak görmekten vazgeçmiyorlar.
No comments:
Post a Comment