21/04/2009

Teknofobiye Son!


Yeni iPod Touch'ım ve Macbook'um sayesinde teknolojiyle aramdaki buzları eritmişken kendisine daha da pozitif duygular beslememe sebep olacak bir haberle karşılaştım. Sanatçı Takashi Murakami'nin Marc Jacobs'la ortaklığının yeni meyvesi (daha önceki meyveleri gülen suratlı kiraz ve kamuflaj desenleriyle, rengarenk LV logolarıyla bezeli Louis Vuitton çantalardı) bir QR code. "QR code da nedir" sorusunu sordum ben de kendi kendime. Fakat teknolojiye hala yeterli yakınlıkta olamadığımdan bir cevap alamadım. Araştırınca bunun yeni nesil bir barkod sistemi olduğunu öğrendim. Şirketlerin reklam ve pazarlama stratejileri çerçevesinde bu yöntemi kullandıklarını da öğrendim. Şöyle ki, bu barkodlar ileri derecede üstün zekaya sahip oldukları için normal barkottakinden çok daha fazla bilgiyi bünyesinde barındırabiliyor. Sistem, Japonya'da sıkça kullanılıyor. Mesela, cep telefonunuzun barkod okuma özelliği varsa barkod anında çözümleniyor ve telefonunuzda bir anda bir websitesinin linki beliriyor. Aşırı ileri teknoloji dedikleri bu olsa gerek. Tüm bu sistemi anlatmak bile kendimi Jetgiller'de gibi hissetmeme neden oldu. Ben iyisi mi Marc Jacobs'ın tasarımlarına bayılmakla, Takashi Murakami'nin kitsch eserlerini sevmekle yetinmeye devam edeyim. Ama tabi teknolojiye saygım sonsuz :)


Takashi Murakami'nin oyunbaz dünyası

No comments:

Post a Comment